Wij ondersteunen in techniek in de breedste zin van het woord.
Als het maar over bussen gaat. Met name bussen uit het Openbaar Vervoer, en de vaak specifieke techniek die hiermee gepaard gaat.
Vooral op het gebied van elektronica hebben wij veel te bieden. In OV bussen zit vaak heel specifieke apparatuur die nergens anders gebruikt wordt.
Zo hebben wij veel kennis en ervaring over en met de 2 meest gebruikte vormen van verkeerslicht beinvloeding. VETAG/VECOM en KAR. Voor beide systemen hebben wij een reeks test mogelijkheden. VETAG/VECOM is nog steeds een bewezen techniek, helemaal als het precies moet, zoals het bedienen van tramwissels. KAR is de laatste jaren een volwassen techniek geworden. Maar zeer complex blijkt het inregelen en aanleveren van de juiste gegevens voor een goede werking van KAR. SSS Techniek kan met zelf ontwikkelde software problemen zo ‘uit de lucht’ pakken. Zowel voor de vaste wal stations (VRI’s, Slagbomen, Pollers) als voor de voertuigsystemen hebben we diagnose software voor zowel de databron als de hardware.
Ook hebben wij veel kennis over IBIS. Dit is de signaalstandaard welke gebruikt wordt om IBIS datatelegrammen te versturen voor koersfilmdisplays aan de buitenzijde van de bus, en alle andere infotainment in de bus zelf mee aan te sturen.
Zoveel merken, zoveel systemen. Gorba, Lawo, Hanover, Ameli, Buse, Meister, Krueger, Mobitec. Elk merk geeft zijn eigen draai aan deze IBIS berichten. Vaak aangestuurd door apparatuur van IVU, Thales/Vialis, ProData/Kapsch/Kontron of INIT. Onze specialiteit is het afstemmen van de diverse systemen op elkaar.
Deze bus is uitgerust met een compleet eigen boardcomputer systeem, genaamd PrioBox. Dit systeem stuurt de routefilm aan via IBIS, regelt de verkeerslichten met KAR en VETAG en zorgt voor de ritafwikkeling en communicatie met de verkeersleiding.
In opdracht van een klant moest deze auto voorzien worden van een zwaaibalk, mobilofoon en ComboFoon.